Vänner - Användbara meningar 20

Vi har fått in ett tips ifrån Ani som undrade om vi kunde skriva lite meningar som oftast används mellan kompisar ^-^ Så det är helt enkelt vad dagens lektion kommer handla om! Och jag tänkte passa på att berätta att Usagis dator har lite småproblem, därför kom det inte upp någon lektion förrens idag ~

Ordet för vän eller kompis är tomodachi!
Och ordet för bästa vän är shinyuu, fast man kan också säga ichiban nakano ii tomodachi eller
totemo nakano ii tomodachi. Det blir detsamma som "min nummer 1 vän", eller "min närmsta vän".



Och om man nu vill hitta på något awesome tillsammans så har vi meningar för det!

Eiga o mimashou ka? - Ska vi se en film?
Kouen ni ikimashou ka? - Ska vi gå till parken?
Ongaku o kikimashou ka? - Ska vi lyssna på musik?

Eiga - Film
Kouen - Park
Ongaku - Musik

Sono shatsu ga suki - Jag gillar din/den tröja(n)
Sono jaketto ga suki - Jag gillar din/den jacka(n)

Det var allt för idag! Dagens lektion var rätt kort, men det är som sagt p.g.a datorstrul! Mer uppdateringar kommer imorgon, matta ne ~ ^-^
- Usagi & Hatto

Nästa lektion ->

<- Förgående lektion

Kommentarer

Onamae wa?
Ses vi igen?

Mail (publiceras ej)


Bloggadress


Kommentar:

Trackback





bloglovin