Snabb godisfakta med Hatto

Hey hoo ~ Hatto här! 8D
Usagi-sensei väckte mig i morse och gav mig en uppgift, jag skulle skriva ett heeeelt blogginlägg! Och titta! Hatto duktig! Hatto skriver! Så jag har helt enkelt bestämt mig för att skriva om de bästa sakerna som Japan någonsin kommit på i en liten Marshmallows ögon! :'3 


Pocky!

Pocky är en speciell godissort i Japan. En Pocky är helt enkelt en kexpinne som har doppats i t.ex choklad.
Det finns massor av olika smaker, förutom choklad kan du också hitta Jordgubb, Hasselnöt, Banan, Mjölk, Caramell för att bara nämna några få. Tyvärr är det inte alltid lika lätt att få tag i Pocky här i Sverige. Det säljs inte i vanliga affärer, men vissa har turen att ha någon form av asiatisk livsmedelsbutik i en stad nära sig ^w^



Nej vet ni vad? Jag har ätit för mycket Pocky, jag behöver något att dricka, och jag vet att Usagi-Sensei har gjort i ordning te. Bara för att bevara den mysiga Japanska stämningen. Ni borde testa ni med! Te, Pocky och Cupcakes! Go Japan! :'3

Trackback





bloglovin