Homestay in Japan

Något som ständigt lyser upp min vardag är tanken på att resan till Tokyo 2013 som jag nämnde för inte så längesedan, blir närmre och närmre för varje dag som går! Och idag märktes det extra mycket. Jag fick nämligen ett brev hemskickat!

Inuti fanns det ett litet formulär att fylla i, där man skulle besvara en del frågor. Formuläret ska sedan skickas vidare till värdfamiljen, det vill säga den japanska familjen som jag kommer att bo hos under min vistelse i Japan. Man skulle fylla i sådant som namn, födelsedag, vart man kommer ifrån, mobilnummer, om man använder tobak, eventuella sjukdomar, vad man gillar för mat, om man skulle kunna tänka sig att bo i en familj med djur och/eller barn. Allt detta skulle fyllas i, men man skulle även skriva ett kort brev till sin familj, där man även klistrar in en bild på sig själv.
 

Här är en del av brevet som jag just nu sitter och slipar på!
 
Som ni kanske förstår så har jag den senaste timmen suttit och fyllt i formuläret och finslipat mitt brev in i det sista. Man vill ju ge ett så bra intryck som möjligt ^_^ Känner mig ännu inte helt färdig med brevet dock. Det är svårt att skriva ett kort brev när man bara vill slänga ur sig så mycket!


Vad har / hade ni skrivit till er värdfamilj?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag vill också åka till Tokyo :<< Avis!

2013-01-21 @ 13:42:29
URL: http://manicat.blogg.se
Postat av: Aisha

Hejsan fin blogg du har^^
Kolla gärna in min blogg.
//Aisha

2013-01-30 @ 18:53:02
URL: http://Aisha.blogg.se
Postat av: Samira

Hej, fin blogg! ;)
Tänkte kanske att du ville fråga något i min frågestund. Du belönas med en länk, passa på! <3

2013-07-17 @ 23:54:21
URL: http://we-break-it.bloggplatsen.se

Onamae wa?
Ses vi igen?

Mail (publiceras ej)


Bloggadress


Kommentar:

Trackback





bloglovin